Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Zasady feedbacku

ZASADY FEEDBACKU NA NARZĘDZIOWNI

1) Feedback od grupy stanowi integralny element Narzędziowni i od jego jakości w dużej mierze
zależy sukces całego przedsięwzięcia. Moderatorzy powinni byd świadomi wagi tego
elementu oraz zadbad o to, aby wszyscy członkowie grupy również byli tego świadomi.
Feedback można podzielid na feedback do metody i feedback do warsztatu trenerskiego.
Uczestnik Narzędziowni sam określa co go interesuje .
2) Feedback w ramach Narzędziowni służy zwiększaniu świadomości oddziaływania
prezentowanych narzędzi oraz elementów warsztatu trenerskiego na grupę. Dlatego
wyłącznym celem feedbacku jest informowanie zainteresowanej osoby o efektach jakie
wywołują jej działania w uczestnikach. Przez efekty należy rozumied wszelkie odczucia,
motywacje, ale także refleksje i skojarzenia (czasami nawet odległe!) wywołane działaniami
trenera.
Przykłady:
● podałeś instrukcję w sposób zrozumiały i zachęcający mnie do działania
● irytował mnie Twój język ciała, a zwłaszcza obszerna i ciągła gestykulacja, w moim
odczuciu dośd przytłaczająca
● gdybym był doświadczonym sprzedawcą, to dwiczenie niczego by mnie nie nauczyło, gdyż
moim zdaniem odnosi się do zupełnie trywialnych sytuacji
● mam takie wrażenie, że skrócenie drugiej części dwiczenia mogłoby dad grupie więcej czasu
i energii na udział w części trzeciej.
3) Celem feedbacku nie jest porównanie tego co zaprezentował trener z jakimikolwiek
metodami, teoriami, wzorcami czy standardami.
Przykład:
● „w trakcie omawiania przebiegu dwiczenia dałbym uczestnikom większą swobodę
wypowiedzi i zapisywałbym hasłowo na flipcharcie to o czym mówią” – taki feedback jest
niezgodny z ideą Narzędziowni, gdyż odwołuje się do określonego podejścia.
4) Feedback może mied dowolną formę, o ile spełnia następujące warunki:
● zwięzłośd: ograniczenie się do kilku zdao i najistotniejszych kwestii
● specyficznośd: odnoszenie się do konkretnych aspektów (unikanie stwierdzeo typu „coś
mnie jakoś zniechęcało, ale nie wiem jak i co”)
● komunikat ja: mówienie o odczuciach i reakcjach własnych, a nie o domniemanych
odczuciach i reakcjach grupy lub jej członków
5) Ogólne zasady, cel i warunki feedbacku powinny zostad przez Moderatorów uzgodnione z
grupą na początku spotkania, w ramach zawierania kontraktu. Rolą moderatora w trakcie
spotkania jest przypominanie o celach, zasadach i warunkach feedbacku, ilekrod którekolwiek
z nich nie jest przestrzegane.