Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Jak Organizować dużą narzędziownie

Jak zorganizować Dużą Narzędziownię / duży projekt szkoleniowy

Cel tego tekstu:

- pokazanie jak można przygotować Narzędziownię* krok po kroku

*ważna uwaga: po wprowadzeniu niewielkich zmian, można ten tekst potraktować jako ogólny tekst ‘jak organizować duży otwarty projekt szkoleniowy’

Tekst jest podzielony na DWIE części:

  • pierwsza - skrócona część
  • druga - zawierająca oprócz skróconej części uzasadnienie “dlaczego”

 

Zadania do wykonania

  • zebranie wstępnie zainteresowanej ekipy organizacją “dużej” Narzędziowni
    • można do tego użyć grupy na fb np; N14.0 www.facebook.com/groups/266406010478313
    • można ogłosić organizację Nki na grupie Narzędziownia na fb www.facebook.com/groups/162685430438251 - żeby chętne osoby się mogły zgłosić - to biorąc pod uwagę stan na 2017-04 główny kanał komunikacyjny Narzędziowców, na wszelki wypadek można też ogłosić to na grupie na GL www.goldenline.pl/grupy/Zainteresowania/narzedziownia-2-0
      • byłoby spoczko gdyby ludzie na grupie się przywitali kto jest kto
    • można dla motywacji i informacji wrzucić kilka filmików z Narzędziowni
    • czasem zdarza się, że na koniec poprzedniej Nki - ktoś już się zgłosił do organizacji podczas sesji końcowej, można się wtedy przypomnieć takim osobom
    • dobrze, żeby była osoba pilnująca wszystkich żeby się “działo”
    • można do komunikacji codziennej używać zamiast/oprócz grupy na fb www.trello.com
  • ustalenie terminu kiedy robimy Narzędziownię
  • wybranie miejsca Nki
  • ustalenie terminu cotygodniowych spotkań, które mają pełnić funkcję motywująco - rozliczeniową
    • sugerowane narzędzie: skype - dobrze ludziom przypomnieć przed o aktualizacji skype i innych kwestiach technicznych (słuchawki czy działają etc.)
    • w związku z powyższym trzeba zebrać loginy od wszystkich
  • ustalenie podziału ról kto za jest odpowiedzialny
    • wskazane jest, żeby był ktoś posiadający podstawy wiedzy księgowej (patrz: kwestie np; VATu)
  • zebranie propozycji sal i modów i przedyskutowanie które mają największy sens
    • jedna osoba powinna być potem odpowiedzialna za kontakt z modami, jak im idzie zbieranie sali, zbieranie formatek oraz odpowiadała na pytania modów
    • dobrze, żeby osoba odpowiedzialna wyjaśniła modom ich rolę
  • ustalenie pakietów - im mniej tym lepiej
  • ustalenie terminu startu rejestracji
  • stworzenie folderu oraz wybór metody zapisów
  • start promocji
    • ktoś musi napisać wstępny tekst mailingu promocyjnego, warto, żeby go przeczytało i poprawiło parę osób
    • Chwalenie się wynikami - ile osób zebrało wydarzenia na FB, ile się zapisało, ile zapłaciło
  • ustalenie szczegółów zabawy integracyjnej
  • Ustalenie kto przemawia na tzw. Plenarce (otwarciu Narzędziowni) kto co mówi, przykład co można mówić:
    • Jak Narzędziownia pomaga nam radzić sobie z wyzwaniami jakie stawia zmieniający się świat szkoleń
    • Czym Narzędziownia jest, skąd się wzięła, jak się rozwija, jakie są nasze nadrzędne zasady
    • Czym w praktyce jest oddolność, na czym konkretnie polega swoboda organizacyjna
    • Kilka słów nt. bycia organizatorem Narzędziowni
    • Na jakich zasadach współpracujemy z różnymi firmami i dlaczego to robimy
    • Jaki jest program imprezy i co się będzie działo, w tym jak dokładnie ma wyglądać praca w salach
    • Kilka słów o generowaniu inicjatyw – po co, gdzie, kiedy, w jakiej formie, i dlaczego warto się włączyć
  • wybór, wykonanie i zlecenie tanich gadżetów (smycze)
  • zakup materiałów biurowych
  • pamiętać o druku dyplomów/podziękowań dla organizatorów
  • ustalenie kto jest helpersem kto pomaganie ludziom podczas Nki

Podpowiedzi:

  • w trakcie na 100% będą się wykruszać ludzie, dlatego dobrze jest zaczynać ok. 20 osobową grupą, realnie do działania przystąpi ok. 10 osób, do końca wytrwa ok. 5 osób to należy “wliczać w koszty”, chęci zwykle jest więcej niż potem realnego działania
  • może być tak, że ktoś pomaga przy organizacji, a nie ma go/jej na Nce
    • dobrze jest usuwać osoby nie udzielające się z grupy na fb
  • dobrze zrobić excela online z danymi takimi jak: imię nazwisko, telefon, skype, profil na fb i e-mail do każdej z osób
  • to normalne, że należy założyć pewien “nadmiar” sal bo ok. 20% sal nie wystartuje (zrezygnuje z tego ok. 20% zapisanych do danej sali uczestników, reszta się rozejdzie po innych salach), przy łączeniu sal, tworzeniu nowych, zmianie nazw - może wystąpić opór ze strony modów - to zrozumiałe, że nie chcą żeby sale były łączone, zmieniane, etc., może to nawet spowodować, że dany mod nie przyjedzie na Narzędziownię (jak nie będzie jego Sali)
  • impreza - powinna być podzielona na dwie części
    • ze strukturą; jakieś gry zabawy, gry planszowe, muzyka, ramy czasowe i zadaniowe
    • bez struktury: że widzimy się w miejscu X i możemy nic nie robić, nie musimy pić, grać, tańczyć etc., dowolność
  • dobrze by było, aby organizatorem była osoba, która wie o co chodzi w Narzędziowni, jakieś założenie była na 2-3. Myślę, że z 2 narzędziowni można już wyciągnąć jakieś wnioski
  • bycie równocześnie modem i organizatorem mocno obciąża daną osobę więc osoby które są mocno zaangażowane w organizacje Narzędziowni NIE powinny być modami na salach - bo są sytuacje kiedy trzeba być ‘w 3 miejscach na raz’
  • musi zostać co najmniej 1,5 miesiąca na promocję od czasu startu rejestracji
  • w czasie narzędziowni miło by było gdyby zostawić przestrzeń na spotkanie modów na początku
  • modowie dobrze żeby aktywnie pomagali w rekrutacji zwłaszcza na swoją salę
  • zarówno organizatorzy jak i moderatorzy płacą taką samą cenę jak wszyscy (a mają więcej roboty)
  • można przez cały czas - warto informować z częstotliwość raz na tydzień/dwa o obecnych działaniach w ramach głównej Narzędziowej grupy na fb
  • należy ‘ciągle’ motywować ludzi do działania, do brania na siebie zadań oraz pilnować żeby wypełnili je
  • uzasadnienie DLACZEGO warto dużo osób zaangażować w organizację Narzędziowni - ponieważ im więcej osób traktuje Narzędziownie jako ‘swoje dziecko’ - w mniejszym czy większym stopniu - tym później jest łatwiej przy działaniach promocyjnych jest na starcie większa liczba ludzi skłonnych promować wydarzenia na GL i FB oraz większa liczba ludzi (dzięki mi. in. mailingowi w grupie organizacyjnej) - WIE o bieżących działaniach Narzędziowych i może pomóc.
  • Jest też pomysł aby w przypadku decyzji o jakichkolwiek likwidacjach, uruchomić sale Freestyle, gdzie znajdzie się miejsce dla osieroconych modów;) i innych, którzy mieliby ochotę poczuć klimat rodem z pierwszych narzędziowych spotkań 3 lata temu. Istnieje opcja, aby taka sala była dostępna od samego początku, aby zachęcić tych którzy czują, że nie pasują do pozostałych sal.
  • Na Narzędziowni można śmiało rozdać dyplomy wszystkim poważniej zaangażowanym organizatorom - podpisane przez Project Menagera i zarząd - jako miły gest, to nie musi być oficjalnie
  • Przykładowy tekst na event na fb:
    • PYTANIA O NARZĘDZIOWNI (BEZ TLDR/krótko i na temat)
      1. Co mam zrobić, żeby wziąć udział?
      - Wypełnij formularz: http://bit.ly/FORMULARZ_NARZEDZIOWNIA
      2. Co to są sale i kim jest moderator?
      - Przeczytaj formularz, str. 3: http://bit.ly/FOLDER_NARZEDZIOWNIA
      3. Co mam przygotować?
      - Próbkę swojego warsztatu trwającą 30-45 min z materiałami dla maks 14 osób. Szczegóły ustalisz z moderatorem swojej Sali po zapisaniu się (narzędzie).
      4. Ile osób jest w jednej Sali: do 14
      5. KIEDY: 30/09-01-10.2017
      6. GDZIE: Ośrodek Szkoleniowy Rynia / k. Warszawy
      7. KOSZT: 449 zł
      8. Z czym wyjadę?
      - Kilkunastoma nowymi narzędziami, których użyjesz legalnie w swojej pracy i nowymi kontaktami :).
  • wyzwanie - jeśli ZA wcześniej angażujemy moderatorów - to kosztem trochę jest to, że mają małe ‘ciśnienie’ i promocja się przedłuża, i sprzedaż się przedłuża i kosztem tego trochę jest “wypalanie się” organizatorów którzy ponaglają gdy nie ma wystarczająco dużego ciśnienia wynikające z deadlinu

Materiały i Narzędziowe “miejsca” online:

Inne użyteczne materiały:

FORMATKA DLA MODÓW:

Opis Sali:

Do 150 wyrazów

  1. Najważniejsza korzyść – w aspekcie co będzie w Sali, jaka korzyść z bycia w niej – do 3 argumentów
  2. Dla kogo ta korzyść – grupa docelowa,
  3. Jaka forma – co przygotować, czego się spodziewać, co kluczowego będzie się działo Notka ma być notki reklamowej, kolejność wg punktów

Opisy modów

całość go 70 wyrazów

  1. notki trenerskie, świadectwo, kim jestem, co mnie upoważnia do prowadzenia tej Sali – doświadczenie, gdzie pracował, kogo szkolił – 50 wyrazów
  2. plus ja prywatnie – max 20 wyrazów

Przykładowy “kontrakt” online - jeśli chodzi o zasady dla wszystkich:

https://docs.google.com/document/d/1dXNpBxM2A9qaHm-REXKfPzyhnRQitMN0DzSzWT8NpV0/edit

Przykładowe info o zapisach:

O zasadach rezerwacji*:

  1. Z wyprzedzeniem 21 dni można dokonać bezkosztowej, nieograniczonej zmiany rezerwacji, w tym zmiany terminu rezerwacji oraz

dowolnego zmniejszenia lub zwiększenia (w ramach możliwości) ilości uczestników Wydarzenia (o ile dostępne są dodatkowe miejsca

noclegowe).

  1. Z wyprzedzeniem mniejszym niż 21 dni możliwa jest jedynie zmiana liczebności grupy i wynikających z tego miejsc noclegowych oraz

zmiana pozostałych pozycji zamówienia (np. liczby posiłków) o 10%, przy czym zwiększenie ilości miejsc noclegowych jest możliwe

wyłącznie w przypadku wolnych miejsc noclegowych w danym terminie.

  1. W przypadku całkowitej anulacji rezerwacji z wyprzedzeniem mniejszym niż 21 dni zleceniodawca poniesie koszty w wysokości 40%

wartości zamówienia. Oznacza to, że zadatek w wysokości 40% wartości nie podlega zwrotowi.

  1. W przypadku całkowitej anulacji rezerwacji z wyprzedzeniem mniejszym niż 7 dni zleceniodawca poniesie koszty w wysokości 100%

wartości zamówienia.

  1. W terminie do 3 dni przed rozpoczęciem planowanego wydarzenia istnieje możliwość bezkosztowej anulacji 5% liczebności grupy i

wynikających z tego miejsc noclegowych.

  1. Zamykamy listę na salę dopiero w momencie, kiedy osoby, które się zgłosiły zrobią opłatę - do tego czasu, jeśli jest więcej chętnych, tworzymy listę rezerwową.

*zależy od metody rejestracji jaka zostanie wybrana

Przykładowa lista funkcji do przydzielenia:

Project Menager i Junior Project Menager

Wybór i kontakt z ośrodkiem

Znalezienie modów

Zebranie i wysłanie wszystkich formatek po narzędziowni

Mailing promocyjny

Stworzenie listy podobnych organizacji do Narzędziowni

Promocja/informacja na portalach społecznościowych

Modyfikacja strony internetowej

Kontakt z modami (edukacja modów)

Kontakt z modami - osoba odpowiedzialna za proszenie o rekrutację, oraz informowanie o ewentualnym łączeniu sal, negocjacjach z łączeniem sal, etc.

Kontakt z uczestnikami i rekrutacja

Założenie i obserwowanie wydarzenia na Evenea

Oprawa graficzna folderu, zebranie tekstów do folderu

Korekta i redakcja tekstów do folderu

Tekst do folderu

Wywiady z narzędziowcami

Faktury/finanse

Integracja i przygotowanie materiałów do oznaczenia ośrodka

Oficjalne otwarcie Nki - jedna osoba, lub osoba odpowiedzialna za zorganizowanie grupy osób

Zakupy (zakup materiałów promocyjnych - smyczy, podkładek, długopisów, etc oraz materiałów piśmienniczych)

Filmowanie/Zdjęcia

Wybór tematów sal - razem

Helpers / pomaganie ludziom podczas Nki

Wsparcie od poprzednich organizatorów dla obecnych organizatorów

Przykładowa lista zadań:

  1. a) Zakup materiałów promocyjnych - smyczy, podkładek, długopisów, etc oraz materiałów piśmienniczych b) Przygotowanie materiałów do oznaczenia ośrodka c) Obsługa rekrutacji d) aktualizacja strony: http://narzedziownia.org.pl/ e) Wsparcie od poprzednich organizatorów dla młodszych organizatorów f) Integracja g) Koordynacja całości h) wywiady z narzędziowcami i) Partnerzy/Sponsorzy j) Oficjalne otwarcie Nki k) Tematy sal l) zebranie i wysłanie wszystkich formatek po narzędziowni m) promocja Narzędziowni w środowisku - mailing promocyjny n) Merytoryczna strona o) Folder promocyjny Nki grafika p) Folder promocyjny Nki - teksty r) Ośrodek s) Kamerzysta t) promocja social-media

Wybór modów (moderatorów). Reguły modowania 2 modów:

- jeden musiał być conajmniej raz na narzędziowni

- co najmniej jeden z nich musi czuć się eskpertem w temacie sali

- co najmniej jeden z nich musiał już conajmniej raz być moderatorem

Dodatkowe uwagi i wyjaśnienia odnośnie 2 modów:

- rolę eksperta w temacie sali i bycia conajmniej raz moderatorem, może mieć jedna osoba - tym samym druga, osoba może mniej doświadczona

- wskazane jest, żeby conajmniej jedna osoba była doświadczonym trenerem

Folder:

W folderze ma się znaleźć informacja, że mod to praktykujący trener z doświadczeniem w temacie sali, który przed i w trakcie Narzędziowni pełni funkcję porządkową, NIE EKSPERCKĄ. Modem może zostać praktycznie każdy, kto poza tym, że spełnia wspomniane kryteria, jest gotów i może poświęcić swój czas na pracę z uczestnikami przed, w tym weryfikację formatek. Jeśli nie ma czasu ani ochoty robić tego, nie zgłasza się do tej roli! Mod ma zapoznać się z KAŻDĄ formatką, sprawdzić czy jest kompletna i zrozumiała, czyli czy byłby w stanie wykonać to ćwiczenie na podstawie samego opisu. Jeśli nie, prosi uczestnika o zmianę.

Aby nie budować wizerunku modów - ekspertów, zdecydowaliśmy również znacznie ograniczyć ilość informacji na ich temat, które pojawiają się w folderze.

Zamiast opisu zajebistości ze zdjęciem na pół strony, ma się znaleźć jedynie opis sali, który mają wspólnie stworzyć moderatorzy plus ich zdjęcia obok siebie.

Edukacja Moderatorów:

- rolę metamoda powinien mieć ktoś kto się mocno zna na Narzędziowni i trenerce

- przykładowy tekst do modów powinien zawierać:

  1. Dane kontaktowe meta-moda
  2. podziękowanie za zgodę na modowanie - na służenie ludziom ma salach
  3. poinformowanie, że największa robota modów to formatki oraz, że należy zadanie potraktować poważnie (pomóc uczestnikowi jeśli jego formatka jest za słaba - odrzucanie formatki to ostateczność)
  4. podanie terminów, przykładowo:

16-18 IX Narzędziownia 9.0

A więc: komplet formatek powinien być na każdej Sali do 10 IX

Do 31 IX - kończymy kampanię wrześniową i wszystkie formatki lądują

uzupełnione u mnie i nie ma zmiłuj - będę się przypominał

16 IX spotykamy się na modowej odprawie godzina 20.00 - ustalamy co i

jak i sru do pracy

  1. IX spotykamy się na spotkaniu modów ponownie o godzinie 20.00

18.IX spotykamy się na tzw. Dożynkach 30 min wzajemnych

błogosławieństw końcowych - Wentylacja i nara...

  1. Przykładowy tekst napisany przez Tade:

Modowie drodzy,

Nie chcę Was zalewać niepotrzebnymi informacjami, także postaram się

skrócić ten mesydż otwierający do minimum. Wierzę, że układ

stary-młody mod da radę i pomoże w ogarnięciu tematu. Wstępnie

Narzędziownia 9.0 ma być absolutnie, jebitnie profesjonalna i stanowić

duże wydarzenie rozwojowe. Nie chodzi o to, żeby to był show, tylko o

to, żeby się faktycznie zmierzyć merytorycznie z różnorodnością

ludzi, którzy przyjadą, w skali, w której jeszcze nie działaliśmy. W

skrócie, żeby mierzyć się z MORDĄ :)

Morda to obszary, które należą do moda przed samą Narzędziownią. Morda

pokazała wiele razy swoje wredne oblicze i pokonanie tego potwora

wymaga sporo uporu i konsekwencji. Morda ma się zamienić w twarz,

kiedy Narzędziowcy przyjadą - po to, żeby się rozwijać i być po

prostu autentycznymi. Mod powinien wziąć mordę za mordę :) Od

pierwszych liter:

Merytoryka

Organizacja

Rozpoczęcie

Diada

Aktywność

Pozwólcie, że napiszę jak je rozumiem

MERYTORYKA

Mod ma obowiązek dbać o merytorykę. znaczy to, że przede wszystkim

egzekwuje, przypomina i CZYTA formatki, które do niego spływają oraz

reaguje w sytuacjach kiedy opisywane narzędzie jest:

-trywialne

-źle opisane,

-zerżnięte

Nie chodzi o to, żeby od razu ujebywać narzędzie, tylko być w

kontakcie z osobą i pochylić się nad tym co proponuje. Szczególnie

ważne jest to, żeby 2 tygodnie przed komplet formatek był w każdej sali

od każdego uczestnika. Tylko na tej podstawie można zrobić sensowny,

zblokowany tematycznie program, biorący pod uwagę odcienie tematu i

proces. Jest to tym ważniejsze, że fundacyjnie przymierzamy się do

wydania najlepszych formatek i to one mają nas promować. Dlatego

proszę - stawiajcie tutaj na jakość. W ostateczności mod MOŻE

narzędzie odrzucić i nie dopuścić na salę osoby, która chce

przyjechać. Tylko proszę, żeby takie oceny były ostatecznością po

konsultacjach wszelakich, grzecznych i proaktywnych. Mod jest także

odpowiedzialny za przypominanie Narzędziowcom, że formatka to ich

obowiązek, więc proszę nie zrzucać tego na nikogo. Takie narzędzia

jakie przyjmiecie, będziecie mieli na sali. Jest z tym dużo dłubaniny,

ale się opłaca :)

Zasady obligatoryjne, o których Narzędziowcy wiedzieć muszą:

- Jest możliwość żeby 2 Narzędziowców przedstawiało metodę w tandemie

- maksymalny czas na prezentację narzędzia to 1 godzina, maksymalny

czas na feedback 30 min

- kontrakt (modzi go wysyłają wcześniej i tłumaczą o co kaman)

ORGANIZACJA

Mod bierze odpowiedzialność za to kto jest w grupie, dlatego proszę o

aktywne promowanie swoich sal wśród ludzi, którzy - wyobrażacie sobie

- mieliby się tam znaleźć. Ja mocno wierzę, że te 100 osób się uzbiera

(po 5 dniach promocji jest ich 55!) ale jest 100 osób i jest 100 OSÓB

:)

Druga sprawa jest taka, że organizacyjnie (pod kątem płatności,

informacji i twarzy Narzędziowni) odpowiada Justyna Broniecka (brawa,

brawa!). Ale gdy pieniądze zostaną przelane i osoba zapisze się do

sali, mod ją przejmuje - proszę o kontakt telefoniczny lub mailowy z

uczestnikami, tak, żeby czuli się zadbani i wiedzieli, że nie

gryziemy. Między innymi po to modów jest dwóch.

ROZPOCZĘCIE

Mod także pokazuje metodę na takich samych zasadach jak każdy

uczestnik. Mod na początku zapoznaje ludzi, sprzedaje kontrakt i

pilnuje, żeby sala była Narzędziowa, z zachowaniem zasad, formatki,

trzymania czasu, wpisywania modyfikacji na żywo. Mocno rekomenduję,

żeby metoda jednego z modów była prezentowana jako PIERWSZA. Proszę

także, żeby ta metoda była opisana w formatce do 10 września, pozwolę

sobie wam o tym przypomnieć :) O zasadach na sali jeszcze napiszę

innym razem.

DIADA

Modów jest dwóch na każdej sali. Zasady pracy między wami są takie

jakie sobie ustalicie, ale tutaj wielka prośba o to, żebyście się ze

sobą skontaktowali i podzielili pracę jak wam wygodnie. Wspólne

modowanie to też lekcja pokory i proszę, wspierajcie się

organizacyjnie i merytorycznie. Na tym etapie priorytetem jest to,

żebyście wybrali sposób komunikacji z uczestnikami, żeby diada nie

zamieniła się w schizofrenię.

AKTYWNOŚĆ

No to się rozumie samo przez się. Nie wiecie - pytajcie. Coś was

wkurza - pytajcie. A od uczestników - egzekwujcie dokumenty!

Poza tym to A musi być bo lepiej się mierzyć z MORDĄ niż MORDEM :)

To już prawie koniec, ma nadzieję, że wszyscy wytrwali...

tade”

METODY PROMOCJI


Prośby od organizatorów poniżej. Ja (Aneta) dodam tylko od siebie, że bardzo mocno zachęcam też do udostępniania tych wszystkich sal (linków) na własnych profilach

Co robimy żeby pomóc w promocji Narzędziowni .
1. Wchodzimy na facebook, logujemy się
2. Co warto zrobić: dać lajka (najmniejszy wysiłek) na wszystkich poniższych linkach, dać “wrażenie” (super, wow), oraz to co najwięcej daje SKOMENTOWAĆ każde poniższe zdjęcie i album.
3. Otwieramy KAŻDY z poniższych linków i klikamy.
gry szkoleniowe: https://www.facebook.com/Narzedziownia/photos/a.1436019319778345.1073741830.149174041796219/1436021179778159/?type=3&theater

Facylitacja:
www.facebook.com/Narzedziownia/photos/a.1436019319778345.1073741830.149174041796219/1444892712224339
HR:
www.facebook.com/Narzedziownia/photos/a.1436019319778345.1073741830.149174041796219/1448602548520022
rozwój osobisty:
www.facebook.com/Narzedziownia/photos/a.1436019319778345.1073741830.149174041796219/1452649061448704
wystąpienia publiczne:
www.facebook.com/Narzedziownia/photos/a.1436019319778345.1073741830.149174041796219/1455124961201114
dobrostan:
www.facebook.com/Narzedziownia/photos/a.1436019319778345.1073741830.149174041796219/1455836727796604
rozwój dzieci i młodzieży:
www.facebook.com/Narzedziownia/photos/a.1436019319778345.1073741830.149174041796219/1459730654073878
coaching:
www.facebook.com/Narzedziownia/photos/a.1436019319778345.1073741830.149174041796219/1462506573796286
przywództwo i zarządzanie:
www.facebook.com/Narzedziownia/photos/a.1436019319778345.1073741830.149174041796219/1463301017050175
długie informacje
www.facebook.com/Narzedziownia/photos/a.1436019319778345.1073741830.149174041796219/1464394913607452
TLDR
www.facebook.com/Narzedziownia/photos/a.1436019319778345.1073741830.149174041796219/1464394910274119
ps; dlaczego taka instrukcja? jak “znasz się” na fb, to jest jasne i zrozumiałe, ale nie wszyscy się znają na fb, więc daj prawo do takiej instrukcji tym, którzy go umieją mniej niż Ty
ps2; dlaczego “wszyscy” komentują i lajkują wszystkie sale bo daje lepsze zasięgi nam wszystkim i dzięki temu jest większa szansa, że łatwiej wszystkim pójdzie promocja

Linkedin

  1. Główna strona LinkedIn
    linked-in1.jpg
  2. Klikasz na ikonkę IN i jesteś na głównej stronie
    linked-in2.jpg
  3. Na górze masz udostępnij zdjęcie lub aktualizacje
  4. Dodajesz opis, lub co chcesz napisać i wklejasz linka,
  5. Następnie „Opublikuj”
    linked-in3.jpg
  6. Ja (Sylwia) akurat zrobiłam bez żadnego komentarza, widać na tablicy jak na FB + info ile osób wyświetliło